Posted on 30 nov. 2008

De ce suntem dependenti de shopping?

Deseori am fost intrebata de ce suntem noi, fetele, dependente de shopping. De fiecare data zambesc. Daca ar fi sa dau un raspuns impersonal as spune ca tendinta patologica de a face cumparaturi in exces are si o denumire in manualele de psihiatrie: oniomanie. Personal cred ca toti suntem, intr-un grad mai mare sau mai mic, maniaci in a ne insusi cat mai multe lucruri, asa cum femeile tind sa dea banii pe haine, tot asa barbatii cheltuie pe electronice. Un lucru este cert: in acel moment, in care un produs devine al tau, ti se schimba starea de spirit si, temporar, parca esti eliberat de orice griji.
Mai mult decat atat, am observat ca, in Romania, in ultimii ani, obsesia shoppingului a luat proportii odata cu aparitia mall-urilor. Acesta este unul din motivele care ma determina sa bantui strazile din Bucuresti si sa iau la rand fiecare butic ”noname” pentru ca de multe ori acestea pot fi o sursa de surprize placute in materie de vestimentatie. Asa cum mi s-a intamplat cu cateva magazine de pe Calea Mosilor. Pentru ca locuiesc in zona si pentru ca sunt satula de atatea banci si cazinouri, cu greu mai sesizez vreo schimbare, dar intr-o zi mi-a iesit in cale My Fair Lady. Mai mult decat numele, mi-a atras atentia rozul din sigla de deasupra intrarii. Este un magazin nou, deschis doar de doua saptamani, micut, situat aproape de cinematograful Europa. My Fair Lady vinde imbracaminte de dama: pulovere LJR pana in 150 lei, esarfe dragute cu preturi intre 20 si 40 lei si niste bluze simple din bumbac dar in toate culorile, foarte atractive ca pret (intre 20-35 lei). La doi pasi de el observ alt magazin nou: Forever Young, deschis de doua luni. Un magazin cu un spatiu deloc generos in care poti gasi o sumedenie de traznai haioase, majoritatea dintre acestea lucrate manual. De la tot felul de bijuterii, curele din material textil (20 lei) si genti (in jur de 100 lei) pana la piese vestimentare precum pantaloni, rochite si bluze. Si pentru ca tot eram aproape nu am rezistat tentatiei de a intra si in City Shop, unul din magazinele mele preferate, putin mai scump dar unde gasesti produse intr-adevar deosebite de restul magazinelor din Bucuresti. Am descoperit cateva modele de incaltaminte pentru barbati, foarte frumoase si convenabile ca pret, avand in vedere brandul (KTW), pielea si calitatea lor. Mi-au mai placut niste palarii Kangol, pufoase, colorate si foarte chic, si cateva modele de bretele pentru pantaloni sau, de ce nu, pentru fuste, marca Lingfeed (95 lei).Sarbatorile de iarna se apropie cu repeziciune asa ca intelept ar fi sa purcedem la drum, in maniacul shopping, din timp pentru a evita aglomeratia si stresul specifice perioadei.



Ghete barbati KTW - 360 lei (City Shop)