Posted on 14 dec. 2008

Fashion House – un outlet de ”lux”

Daca pana acum stiam cu totii definitia conceptului de outlet este timpul s-o uitam. Gratie mult trambitatului centru comercial de pe autostrada Bucuresti-Pitesti, termenului ”outlet”, care abia incepuse sa prinda contur in mintea consumatorului roman, i-a fost deviata complet directia. Dar sa incep cu inceputul.
Desigur, este vorba despre Fashion House Outlet Centre care s-a deschis vineri, 5 decembrie, cu o intarziere de o saptamana si care s-a anuntat a fi primul si cel mai mare outlet din Romania. Drumul pana la km 13 de la iesirea din Capitala este un adevarat calvar. Ai sau n-ai masina faci cel putin 2 ore pana la iesire, eu am avut noroc cu sugestia unui prieten sa merg prin Chitila, drept pentru care intr-o ora am ajuns la destinatie. Zona in care este amplasat complexul West Park Militari este in stadiul de ”work in progress”, dar nu trebuie sa ne speriem de mocirla din zona, ne asteapta un ”oras” plin cu reduceri!
Am intrat in Fashion House plina de entuziasm la gandul ca aici voi face toate cumparaturile mele de Craciun. Dupa primele 2-3 magazine dezamagirea a fost maxima. Pe langa faptul ca Outletul nu functioneaza la capacitatea lui maxima, 50% din magazine nefiind inca deschise, restul buticurilor practica preturi departe de a se incadra in piata de solduri. Iata cateva exemple.
Am intrat in magazinul Ficus, un magazin cu obiecte de decor, unde am fost socata sa observ un obiect, n-as putea sa-i definesc exact destinatia, un fel de suport pentru ceva, care avea ”infima” suma de 500 lei. Urmatorul magazin a fost Replay, unde produsele inca nu aveau etichetele de pret, am scotocit prin maldarul de haine si am descoperit o jacheta draguta pe a carei eticheta scria 45,50. Am zis gata, o iau fara sa clipesc, am mers la casa si surpriza, vanzatorul imi cere 250 lei si-mi explica, vazandu-mi mirarea, ca e pretul in euro. Am spus multumesc nu, nici macar paritatea nu era reala. Dupa alte cateva vizite m-am convins ca multe din magazine pastreaza preturile ridicate profitand de ideea de ”outlet” si ”reduceri mari” pentru a-si recupera investitiile. Dar asta nu este nici pe departe o scuza. Unde-i avantajul acestui outlet ?? Unde sunt reducerile semnificative, zilnice, situate intre 30 si 70%? Mai mult, am constatat ca multe dintre produse apartinand, chipurile, unor colectii vechi, nici nu au vazut rafturile romanesti, deci pot fi cu usurinta considerate ”noi” pe piata noastra. De exemplu, la BSB nu am recunoscut nici un produs din colectia veche desi n-as putea spune ca preturile erau exorbitante, rochia cea mai ieftina costa 150 lei.Imi amintesc ca-n martie incheiam articolul despre ”outlet” cu optimism referitor la marile reduceri de la Fashion House, acum nu pot decat sa sper ca lucrurile sa devina normale si pentru Romania.